БОГ КРИТИКЕ МОМ О ДЕЛУ МИРОСЛАВА ЛУКИЋА / Миодраг Мркић

 

Бела Тукадруз (алиас Мирослав Лукић; снимак Ивана Лукића, 2011)
Бела Тукадруз (алиас Мирослав Лукић; снимак Ивана Лукића, 2011)

 

Од како знам за себе, прижељкивао сам да нађем неки рукопис: изгубљен, бачен,
заборављен на неком тавану, у подруму или у ћоравој соби.
Ах, са каквом сам завишћу читао почетке таквих књига чије су рукописе писци нашли и објавили их под својим именом!
У такве књиге спада, сетите се, и Дон Кихот Сервантеса!
Чинило ми се да није лепо да само Сервантес и њему слични писци имају извесна права да нађу неки рукопис и објаве га.
Можда баш због таквог уверења, и мени се указала неочекивана срећа да нађем један рукопис, као уредник новопокренуте библиотеке “Идентитет” београдских Заветина.
Нашао сам рукопис књиге критика, коју вероватно нико није хтео да објави у Србији оних година када је написан? Ето, ни ту нисам имао среће! Нисам нашао рукопис романа, или песама…Читао сам и читао, рукопис је био посебан.Рукопис је у ствари био посвећен разматрању целокупног дела савременог српског писца Мирослава Лукића, који узгред буди речено, као да није постојао за доминантну,
важећу и официјелну српску књижевну критику
! Рукопис је имао предговор, одлично написан, написао га је сам бог критике Мом, потписавши га мојим именом као својим псеудонимом!…Помислио сам дошло је последње време кад бог критике Мом потписује своје текстове мојим именом као својим псеудонимом!
Могућности и компетенције паганских богова су – подсетимо – шире и веће…Али, да не би било забуне, треба одмах подвући и то да је писац ових редова зашао у високе године (осма деценија!) и да му се брзо смањује концентрација. Још као дете сањао сам да нађем неки рукопис, а ето жеља ми се испунила као старцу…

_ из књиге Миодрага Мркића (1932): ПОСЛЕДЊА СФЕРА МИСТИКЕ: Књига о Белатукадрузу. – Заветине, Београд, јануар 2013, 511, стр. – 24. цм; стр. 32.

Видети више: https://sites.google.com/site/zavetine2012/services

Оставите одговор

