Из Бележница. Препис. Са (кучевског) Новог гробља / Бела Тукадруз

Из Бележница. Препис. Са (кучевског) Новог гробља

Блокче "Липа..." Фотодокументација и Архив "Заветина"
Блокче „Липа…“ Фотодокументација и Архив „Заветина“

 

 

Овде почива
ПАНТА ОСТОЈИЋ
Жандармеријски наредник у пензији
 
 
Мојој драгој супризи
ГОСПАВИ – БОСИ
Бившој учитељици
Подижем овај споменик
За успомену на кратак
Али срећан брачни живот
 
Остави нас да за њом вечито тугујемо
Супруг
Марјан Светић
 
 
Овде почива
ПЕРА ЖИВАНОВИЋ
Бив. Трговац
Рођ. 1903. год. Погинуо
У Сарајеву 13. IV 1941
 
 
Овде почива
СРБА ФИЛИПОВИЋ
Службеник
Пож. 18 г.   + 1963
 
Споменик подигли
Ожалошћени
Сетра, мајка и отац
 
У сузама твојим
Окупан сам мајко
Пред сумрак навече
Долазиш једнако
 
Знам да сам ти била
Нада старих дана
Судбина је хтела
Да останем сама

(Љиљан на гробу и гране зимзелена)
 
 
Предлажем да се овде зауставимо.Нисам некрофил, о не. На гробље ме је водила, (најчешће, после радног времена и часова у гимназији) поподне – током пролећа и лета, крајем шесдесетих Клаудија Кардинале. Откуд она у овој малој вароши на Пеку? Пала са неба – лепотица, двојница КК. Изгледа да је тај, мени непознати покојник, С. Ф.  Био више него пријатељ, то јест несуђена љубав КК. Када сам то све преписивао, тј. уписивао у мало блокче, које сам сачувао? Током пролећа, лета 1969. године? Или, коју годину касније, након што је Клаудија Кардинале отишла у Европу, неповратно? Липа Блок IV, који има педесетак листова, већином неисписаних. Нема, нема ни један датум који би потврдио када сам све то писао… Факсимил прве странице блокчета, тј. нека врста плана, можда индиректно наводи на помисао, да је све то писано почетком седамесетих минулог века, у некој фази – грубо речено – Ex ponta, тј. упорних враћања на  места неизбрисивих успомена, каква су гробља, вароши или места наше младости. Видим, бележио сам  називе катастарске – Ћерана (где сам провео четири неизбрисиве године), Печанац, Војиловац, Трошарина, Лазина воденица, Црвено брдо, Чаршија, Стадион (ФК „Звижд“), „Бачина кафана“, Стари Биоскоп (Радиша), СЕШ, Гимназија, (стари) Дом културе (Библиотека), Бања…Нерићска мала, Лачевица, Бањско поље, Бранковаш, Код Багера, Крш, Клисура Јоргована, Јелењска стена, Железничка станица Кучево, ШИК, Ђула…

Прва страница блокчета. Факсимил
Прва страница блокчета. Факсимил

Деда Живко Катроманац: „Имам један сат. Ево га на руци. Али њега не волим да носим. Боље волим да гледам у Сунце. Имам и други сат. Добио сам га на поклон из Немачке. Али њега нећу да носим на руци. Тај сат чувам. Кад умрем – то ми је жеља – е, тек онда да ми ставе на руку. Много је леп тај сат! И оћу да гледам време на њему – тамо на оном свету!“
Више пута се женио, причали су ми поуздани људи о њему.
„Стојну узео…Копао некоме бунар, и онај његов компањон, Влах, пољуби Стојну. Одмах га је – заклао.И однео га и сакрио у неко воће. А неки пси луталице, нашли мртваца, изгризли му лице, врат… Али, некако се сазнало, да нису пси удавили тог његовог компањона. Отерали га на робију, скоро 8 година!…“

Пекарска радња РАДОСАВЉЕВИЋ Милан „Герга“
Фотограф Цветковић Драгутин
Обућар БОРОГА  (главна улица, тзв. „корзо“)
Да свет нестане, да се отвори бездан и Кучево пропадне у понор да ли би те белешке у блокчету, могле да васкрсну ту варош? Можда, ако би неко кренуо кроз лавиринт сећања и направио валидан извештај…

 

Оставите одговор

